اخبار

پایش فعالیت های بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهرابی

پایش فعالیت های بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهرابی
پایش فعالیت های بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهرابی

 با حضور دکتر امینی مدیر شبکه و مهندس محمودی رئیس مرکز بهداشت، کارشناس مسئولان ستادی و تیم های پایش دیگر مراکز بهداشتی و با هدف بررسی نحوه ارائه خدمت و ارزیابی شاخص‌های بهداشتی از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهرابی و خانه های بهداشت تابعه پایش به عمل آمد. 

 در این پایش دکتر امینی و مهندس محمودی ضمن حضور در خانه بهداشت فیروزه و مرکز جامع سلامت نهرابی بر روند پایش و ارزیابی کارشناسان و تیم های حاضر در خانه بهداشت و مرکز نظارت نمودند  و ضمن بررسی جزئیات ،  برنامه ها و عملکرد واحدهای مختلف را بررسی نمودند : بررسی شاخصهای بهداشتی واحدهای سلامت خانواده و مامایی ،  سلامت محیط و کار،  مبارزه با بیماریها،  آمار و زیج حیاتی،  برنامه پزشک و مامارسانی،  واکسیناسیون و برنامه مادران،  برنامه سالمندان،  میانسالان، جوانان و نوجوانان و کودکان،  برنامه سلامت روان  و معاینات نو آموزان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت . 
   هدف از انجام این نوع پایش های تیمی، ارزیابی و نظارت بر تمام برنامه‎ ‌ها، جهت شناسایی نقاط قابل بهبود و برنامه ‎ریزی بهتر در پیشبرد اهداف از پیش تعیین ‌شده می‌ باشد.

  یکی از اقدامات مهم در رابطه با این پایش ها تشکیل جلسات ارائه پس خوراند با حضور کارشناسان و اعضای تیم پایش است که نتیجه آن طراحی و اجرای مداخلات به منظور رفع هرچه سریعتر مشکلات و بهبود عملکرد مراکز می باشد.

در این پایش چهار تیم متشکل از کارشناسان از چهار مرکز تابعه شهرستان حضور داشتند و هر تیم دو خانه بهداشت را بررسی و پایش نمودند و دو تیم نیز از کارشناسان ستادی شبکه بهداشت یک خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت نهرابی را پایش و ارزیابی نمودند.
۲۶ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید