در راستای تکریم ارباب رجوع و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات بهداشتی درمانی به مردم عزیز شهرستان روانسر پذیرای پیشنهادات و انتقادات شما عزیران هستیم .

ارتباط مستقیم با محمد عدنان غفوری - مسئول روابط عمومی


روابط عمومی

روابط عمومی

یکی از عوامل مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت یک سازمان اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن را در نیل به اهداف مربوطه یاری می‌دهد کیفیت رابطه آن سازمان با افراد حقیقی و حقوقی و افکار عمومی جامعه‌ای است که با آن در ارتباط است هر اندازه این ارتباط مستحکم‌تر و گسترده‌تر باشد آن سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر خواهد که پل ارتباطی « روابط عمومی » بود، چرا که امروزه و در عصر ارتباطات این نیاز را، حرفه‌ای بسیار مهم و حساس به نام بین سازمان و مخاطبین درون و برون سازمانی است برطرف کرده است

 

نام مسئول واحد :

محمد عدنان غفوری

سابقه کار :

از سال 1390

تلفن تماس :   :        204  : داخلی - 46522141  083

 پست الکترونیکی :  hcravansar_it@kums.ac.ir

آدرس ایمیل : ravansarit@yahoo.com

ارتباط از طریق فضای مجازی  :

@ghafouri62

شماره تماس همراه  :  09183562350

*************

 

اهداف واحد روابط عمومی:

  • ایجاد بستر تفاهم، همکاری و جلب اعتماد عمومی و اعتمادسازی در درون و برون؛ جلب مشارکت و هم فکری همه جانبه مخاطبان در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های سازمانی
  • توسعه و ساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی
  • ایجاد بستر مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین مراکز  تحت پوشش و مخاطبان آن
  • تثبیت، تقویت و کمک به زمینه سازی تحقق سیاست های اجرایی شبکه بهداشت
  • پیشبینی بحران های بالقوه و کمک به پیشگیری از وقوع آنها
  • مشارکت در رفع مشکلات و حل مسایل شبکه بهداشت
  • کمک به گسترش و توسعه روابط عمومی در زمینه فرهنگ سازی سلامت
  • زمینه سازی برای ارتقای بینش و رفتار عامه در راستای ارتقای سلامت جامعه
  • زمینه سازی برای گسترش مطالعات و پژوهش هایی با موضوع روابط عمومی و افکار سنجی

 
شرح ماموریت:

  • تعیین سیاست ها و برنامه های اطلاع رسانی و اطلاع یابی شبکه بهداشت
  • سنجش افکار عمومی و تحلیل دیدگاه های مردمی، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیت های شبکه بهداشت
  • تقویت روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران
  • اتخاذ تعهدات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی آنان به مراکز و مدیران معاونت
  • مشاوره به مدیران  در امر مذاکره و مصاحبه با رسانه ها
  • انعکاس دیدگاه رسانه های جمعی نسبت به عملکرد شبکه بهداشت به مسئولان و از مسئولان به رسانه‌ها
  • بررسی مستمر فناوری های نوین روابط عمومی در جهان و اقدام در راستای پیاده سازی آنها درشبکه بهداشت
  • تهیه و تدوین طرحهای مطالعاتی مرتبط با افکار عمومی در سطح شهرستان
  • سیاست‌گذاری و هدایت کلیه فعالیتهای مطالعاتی، رسانه‌ای، انتشاراتی، تبلیغاتی مرتبط با روابط عمومی شبکه ها و مراکز تابعه

 
شرح وظایف واحد روابط عمومی:

  • تهیه، تولید و جمع آوری اطلاعات و اخبار از معاون و مدیران معاونت، عملکرد و دستاوردهای شبکه بهداشت
  • پوشش خبری و تصویری برنامه ها و مراسم های مختلف، همایش ها و افتتاحیه ها
  • اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای شبکه بهداشت
  • ارتباط و همکاری مستمر، موثر و هدفمند با رسانه های جمعی
  • تهیه طرح‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی و انتشاراتی و اجرای آنها در قالب نشریه، بروشور، کاتالوگ، پوستر، کتاب و ...
  • برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای برنامه های مربوط به جشنهای ملی و مذهبی و مناسبتهای مختلف فرهنگی و ...
  • مستندسازی فعالیت ها و دستاوردهای شبکه بهداشت بصورت مکتوب، صوتی و تصویری در قالب عکس، فیلم و آرشیو آن‌ها
  • ایجاد هماهنگی بین واحدهای روابط عمومی
  • انتشار گزارش عملکرد شبکه بهداشت در قالب کتاب، کتابچه و بولتن عملکرد در مقاطع سه ماهه، شش ماهه و یک‌ساله
  • تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها و آگهی های شبکه بهداشت و پیگیری برای درج آنها در رسانه ها
  • مدیریت برنامه ریزی برای توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق سایت اطلاع رسانی شبکه بهداشت
  • برنامه ریزی امور ارتباطات مردمی و فراهم نمودن امکان ملاقات مردم با مسئولان
  • انعکاس نقطه نظرات و دیدگاههای مردم و مخاطبان نسبت به عملکرد و خدمات شبکه بهداشت به مسئولان با استفاده از شیوههای مختلف اطلاع یابی
  • سیاستگذاری، برنامه ریزی و کاربرد شیوه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست ها، برنامه های شبکه بهداشت به جامعه و مسئولین
  • مطالعه و بررسی مستمر در خصوص فنآوری های نوین روابط عمومی در جهان و اقدام در زمینه ارتقاء سیستم و تکنولوژی روابط عمومی ستاد معاونت بهداشت و واحدهای تابعه و ارائه طرحها و ایدههای نو برای توسعه فعالیت های روابط عمومی
  • ایجاد بانک اطلاعاتی از سیاست ها، برنامه ها، عملکردها و فعالیت های معاونت بهداشت و به روز نمودن و نگهداری مستمر آن به منظور راهنمایی سریع مردم و استفاده مسئولین
  • بررسی و تعیین نیازهای آموزشی کارشناسان روابط عمومی های شبکه ها و مراکز تابعه و برنامه‌ریزی برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی روابط عمومی برای آشنایی کارشناسان در روابط عمومی‌های تابعه معاونت بهداشت با جدیدترین علوم ارتباطات و روابط عمومی
  • سنجش افکار عمومی درون و برون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه گزارش، تحلیل و راهکارهای مناسب به مدیران
  • تحلیل محتوای مقالات و گزارش های مندرج در مطبوعات، رسانه ها و سایر متون به صورت دورهای در زمینه فعالیت ها و اقدامات معاونت و ارائه به مسئولین ذیربط
  • نقد و بررسی و تحلیل بازتاب فعالیت های شبکه بهداشت از نظر اقشار مردم، رسانه ها و مدیران دستگاه های دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت
  • تهیه مقاله، گزارش، تحلیل و تفسیر از برنامه ها و سیاست های معاونت بهداشت و ارسال به رسانه ها
  • هماهنگی انجام مصاحبه های در خواستی از سوی خبرنگاران و تهیه گزارش های خبری
  • بررسی انتقادات و سوالات مندرج در مطبوعات و انعکاس یافته در برنامه های صدا وسیما و ارسال آنها به  مسئولان ذیربط و دریافت پاسخ برای انعکاس در رسانه ها.
  • تهیه جوابیه، توضیح، اصلاحیه، تکذیبیه و تائیدیه برای مطبوعات
  • پوشش خبری و تصویری مراسم و برنامه های شبکه بهداشت
  • دریافت نظرات، پیشنهادات وسؤالات مردم ازطریق تماس تلفنی،حضوری،نامه و بررسی آن ها.
  • تهیه فرم مستندات و اطلاعات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع در شبکه بهداشت 
  • برقراری ارتباط مستمر با کارکنان و توسعه ارتباط آنان با مدیران
  • اداره کردن سیستم تلفن گویا شبکه بهداشت
  • دریافت درخواست های مردمی و انعکاس به مسئولین شبکه بهداشت و اخذ دستور و انتقال به ذی نفع
  • مدیریت نمایشگاه ها در خارج و داخل شبکه بهداشت با همکاری و مشارکت مراکز و واحدهای تابعه
  • تهیه و توزیع هدایا، لوح تقدیر برای مناسبت های مرتبط
  • تهیه فیلم از بازدیدها، افتتاحیه ها و..
  • تدوین و تولید تیزر، کلیپ و ... به مناسبت‌های مختلف
  • تهیه و تدوین گزارش های تصویری از فعالیت های شبکه بهداشت و مراکز تابعه
  • عضویت‌ و شرکت‌ در جلسه‌های‌ مهم‌ سازمان‌ به‌ منظور آگاهی‌ از سیاست ها، خط مشی‌ها، برنامه‌ها و روند فعالیت ها و نیز آگاهی‌ از نتایج‌ سایر نشست ها، گردهمایی‌ها و جلسه‌‌ها
  • طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ برای‌ ارتقاء کلیه‌ اموری‌ که‌ به‌ رشد کمی‌ و کیفی‌ ارتباط و همدلی‌ بین‌ سازمان‌، مردم‌، مدیران‌ و کارکنان‌ با یکدیگر بیانجامد