روابط عمومی
یکی
از عوامل مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت یک سازمان اهمیت و ارزش اساسی
دارد و آن را در نیل به اهداف مربوطه یاری میدهد کیفیت رابطه آن سازمان با
افراد حقیقی و حقوقی و افکار عمومی جامعهای است که با آن در ارتباط است
هر اندازه این ارتباط مستحکمتر و گستردهتر باشد آن سازمان در دستیابی به
اهداف خود موفقتر خواهد که پل ارتباطی « روابط عمومی » بود، چرا که امروزه
و در عصر ارتباطات این نیاز را، حرفهای بسیار مهم و حساس به نام بین
سازمان و مخاطبین درون و برون سازمانی است برطرف کرده است
نام مسئول واحد :
محمد عدنان غفوری
سابقه کار :
از سال 1390
تلفن تماس : : 204 : داخلی - 46522141 083
پست الکترونیکی : hcravansar_it@kums.ac.ir
آدرس ایمیل : ravansarit@yahoo.com
ارتباط از طریق فضای مجازی :
@ghafouri62
شماره تماس همراه : 09183562350
*************
اهداف واحد روابط عمومی:
- ایجاد بستر تفاهم، همکاری و جلب اعتماد عمومی و اعتمادسازی در درون و برون؛ جلب مشارکت و هم فکری همه جانبه مخاطبان در تصمیم سازی و تصمیم گیریهای سازمانی
- توسعه و ساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی
- ایجاد بستر مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین مراکز تحت پوشش و مخاطبان آن
- تثبیت، تقویت و کمک به زمینه سازی تحقق سیاست های اجرایی شبکه بهداشت
- پیشبینی بحران های بالقوه و کمک به پیشگیری از وقوع آنها
- مشارکت در رفع مشکلات و حل مسایل شبکه بهداشت
- کمک به گسترش و توسعه روابط عمومی در زمینه فرهنگ سازی سلامت
- زمینه سازی برای ارتقای بینش و رفتار عامه در راستای ارتقای سلامت جامعه
- زمینه سازی برای گسترش مطالعات و پژوهش هایی با موضوع روابط عمومی و افکار سنجی
شرح ماموریت:
- تعیین سیاست ها و برنامه های اطلاع رسانی و اطلاع یابی شبکه بهداشت
- سنجش افکار عمومی و تحلیل دیدگاه های مردمی، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیت های شبکه بهداشت
- تقویت روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران
- اتخاذ تعهدات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی آنان به مراکز و مدیران معاونت
- مشاوره به مدیران در امر مذاکره و مصاحبه با رسانه ها
- انعکاس دیدگاه رسانه های جمعی نسبت به عملکرد شبکه بهداشت به مسئولان و از مسئولان به رسانهها
- بررسی مستمر فناوری های نوین روابط عمومی در جهان و اقدام در راستای پیاده سازی آنها درشبکه بهداشت
- تهیه و تدوین طرحهای مطالعاتی مرتبط با افکار عمومی در سطح شهرستان
- سیاستگذاری و هدایت کلیه فعالیتهای مطالعاتی، رسانهای، انتشاراتی، تبلیغاتی مرتبط با روابط عمومی شبکه ها و مراکز تابعه
شرح وظایف واحد روابط عمومی:
- تهیه، تولید و جمع آوری اطلاعات و اخبار از معاون و مدیران معاونت، عملکرد و دستاوردهای شبکه بهداشت
- پوشش خبری و تصویری برنامه ها و مراسم های مختلف، همایش ها و افتتاحیه ها
- اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای شبکه بهداشت
- ارتباط و همکاری مستمر، موثر و هدفمند با رسانه های جمعی
- تهیه طرحها و برنامههای تبلیغاتی و انتشاراتی و اجرای آنها در قالب نشریه، بروشور، کاتالوگ، پوستر، کتاب و ...
- برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای برنامه های مربوط به جشنهای ملی و مذهبی و مناسبتهای مختلف فرهنگی و ...
- مستندسازی فعالیت ها و دستاوردهای شبکه بهداشت بصورت مکتوب، صوتی و تصویری در قالب عکس، فیلم و آرشیو آنها
- ایجاد هماهنگی بین واحدهای روابط عمومی
- انتشار گزارش عملکرد شبکه بهداشت در قالب کتاب، کتابچه و بولتن عملکرد در مقاطع سه ماهه، شش ماهه و یکساله
- تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها و آگهی های شبکه بهداشت و پیگیری برای درج آنها در رسانه ها
- مدیریت برنامه ریزی برای توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق سایت اطلاع رسانی شبکه بهداشت
- برنامه ریزی امور ارتباطات مردمی و فراهم نمودن امکان ملاقات مردم با مسئولان
- انعکاس
نقطه نظرات و دیدگاههای مردم و مخاطبان نسبت به عملکرد و خدمات شبکه
بهداشت به مسئولان با استفاده از شیوههای مختلف اطلاع یابی
- سیاستگذاری، برنامه ریزی و کاربرد شیوه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست ها، برنامه های شبکه بهداشت به جامعه و مسئولین
- مطالعه
و بررسی مستمر در خصوص فنآوری های نوین روابط عمومی در جهان و اقدام در
زمینه ارتقاء سیستم و تکنولوژی روابط عمومی ستاد معاونت بهداشت و واحدهای
تابعه و ارائه طرحها و ایدههای نو برای توسعه فعالیت های روابط عمومی
- ایجاد
بانک اطلاعاتی از سیاست ها، برنامه ها، عملکردها و فعالیت های معاونت
بهداشت و به روز نمودن و نگهداری مستمر آن به منظور راهنمایی سریع مردم و
استفاده مسئولین
- بررسی
و تعیین نیازهای آموزشی کارشناسان روابط عمومی های شبکه ها و مراکز تابعه و
برنامهریزی برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی روابط عمومی برای آشنایی
کارشناسان در روابط عمومیهای تابعه معاونت بهداشت با جدیدترین علوم
ارتباطات و روابط عمومی
- سنجش افکار عمومی درون و برون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه گزارش، تحلیل و راهکارهای مناسب به مدیران
- تحلیل
محتوای مقالات و گزارش های مندرج در مطبوعات، رسانه ها و سایر متون به
صورت دورهای در زمینه فعالیت ها و اقدامات معاونت و ارائه به مسئولین ذیربط
- نقد
و بررسی و تحلیل بازتاب فعالیت های شبکه بهداشت از نظر اقشار مردم، رسانه
ها و مدیران دستگاه های دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت
- تهیه مقاله، گزارش، تحلیل و تفسیر از برنامه ها و سیاست های معاونت بهداشت و ارسال به رسانه ها
- هماهنگی انجام مصاحبه های در خواستی از سوی خبرنگاران و تهیه گزارش های خبری
- بررسی انتقادات و سوالات مندرج در مطبوعات و انعکاس یافته در برنامه های صدا وسیما و ارسال آنها به مسئولان ذیربط و دریافت پاسخ برای انعکاس در رسانه ها.
- تهیه جوابیه، توضیح، اصلاحیه، تکذیبیه و تائیدیه برای مطبوعات
- پوشش خبری و تصویری مراسم و برنامه های شبکه بهداشت
- دریافت نظرات، پیشنهادات وسؤالات مردم ازطریق تماس تلفنی،حضوری،نامه و بررسی آن ها.
- تهیه فرم مستندات و اطلاعات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع در شبکه بهداشت
- برقراری ارتباط مستمر با کارکنان و توسعه ارتباط آنان با مدیران
- اداره کردن سیستم تلفن گویا شبکه بهداشت
- دریافت درخواست های مردمی و انعکاس به مسئولین شبکه بهداشت و اخذ دستور و انتقال به ذی نفع
- مدیریت نمایشگاه ها در خارج و داخل شبکه بهداشت با همکاری و مشارکت مراکز و واحدهای تابعه
- تهیه و توزیع هدایا، لوح تقدیر برای مناسبت های مرتبط
- تهیه فیلم از بازدیدها، افتتاحیه ها و..
- تدوین و تولید تیزر، کلیپ و ... به مناسبتهای مختلف
- تهیه و تدوین گزارش های تصویری از فعالیت های شبکه بهداشت و مراکز تابعه
- عضویت
و شرکت در جلسههای مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاست ها، خط
مشیها، برنامهها و روند فعالیت ها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشست ها،
گردهماییها و جلسهها
- طراحی
و برنامهریزی برای ارتقاء کلیه اموری که به رشد کمی و کیفی
ارتباط و همدلی بین سازمان، مردم، مدیران و کارکنان با یکدیگر
بیانجامد