اخبار

بازدید دکتر جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مرکز شماره دو

بازدید دکتر جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مرکز شماره دو

دکتر جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که وی را دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر امینی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر، مهندس اردلان معاون اجرایی و مدیران ارشد همراهی می‌کردند، از مرکز شماره ۲ این شهرستان بازدید کرد.

 دکتر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: این پایش در راستای پایش وزارتی و مدیریتی به منظور اصلاح فرآیند کاری حوزه سلامت و ارتقاء شاخص های بهداشتی، آموزش، تجهیزات و پیگیری و رفع مشکلات و چالش های مرکز است. آلودگی آب باید به صورت جدی پیگیری شود و بسته مراقبت خدمتی به مادران باردار باید ارائه گردد. دهگردشی باید طبق روال باشد که خوشبختانه در این شهرستان به خوبی انجام می شود. معاینات شهرستان روانسر در بخش کشاورزی و بازدید از کارگاههای تحت پوشش توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای مطلوب بود .در شهرستان روانسر پوشش کارت بهداشت ۹۸ درصد، نمونه برداری میکروبی شهری ۱۰۰ درصد، مراکزتهیه، توزیع و فروش موادغذایی با معیار بهداشتی ۸۶ درصد بود.بسیار خرسندیم که وضعیت بهداشتی در این شهرستان به طور کلی مطلوب بود که جای تقدیر دارد. دکتر امینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر: جمعیت تحت پوشش درمانگاه شماره دو روانسر حدود ۱۶ هزار نفر می باشد که دو هزار نفر آن روستایی و ۱۴ هزار نفر جمعیت شهری است که سه خانه بهداشت و پنج روستای قمر دارد. ۱۶۲ مادر باردار تحت پوشش این مرکز است و مراقبتهای پیش از بارداری به صورت روتین انجام می شود. همجنین چهار پزشک، چهار دندانپزشک و سه ماما در این مرکز حضور دارند که هر ماما ۷۰۰۰ هزار نفر تحت پوشش دارد. مرکز کوهورت در این شهرستان تاسیس شده که جمعیت تحت پوشش آن افراد ۳۵ الی ۶۵ سال است و غربالگری سالمندان در این مرکز صورت می گیرد. خوشبختانه هیچ مرگ مادر بارداری در این شهرستان رخ نداده و پسماند های عفونی بیمارستانی به صورت کاملا اصولی و بهداشتی دفع می شود. مراقبت و ارزیابی دوره ای از نوجوانان و جوانان ۱۰۰ درصد است و بر اساس نیاز سنجی، آموزش های سلامت  مراقبین سلامت و بهورزان به مردم انجام می شود.

دکتر جعفر جندقی در پایش صبح امروز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر عنوان کرد

 وضعیت نیروی انسانی و پرسنل بهداشتی درمانی ارائه دهنده خدمت در مرکز جامع سلامت شماره دو روانسر مناسب است و برای پاسخگویی به جمعیت هدف گیرنده خدمات کافی است  وجود کیت های مختلف جهت انجام آزمایشات سطح یک و دو برای مراجعین به آزمایشگاه این مرکز بسیار خوب و مطلوب ارزیابی میگردد .

۲۱ دی ۱۴۰۱ ۲۱:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید