اخبار

پیگیری مشکلات کمبود دارویی

پیگیری مشکلات کمبود دارویی
 پیگیری مشکل کمبود دارویی شهرستان روانسر از معاونت غذا و داروی دانشگاه

بدنبال پیگیری مطالبات مردمی و مکاتبات مکرر شبکه بهداشت و درمان و مرتفع نشدن مشکل کمبود دارویی مراکز تحت پوشش دکتر امینی بهمراه مسئول واحدهای طرح و گسترش و دارویی با دکتر مجرب؛ معاون غذا و داروی دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

 در این دیدار دکتر امینی بر کمبود شدید دارویی شهرستان روانسر، سهمیه اندک داروخانه های بخش دولتی و خصوصی سطح شهر تاکید نمود و خواستار افزایش سهمیه دارویی شهرستان شدند تا پاسخگوی نسخ درمانی و نیاز بیماران شهرستان روانسر باشد.

 وی با اشاره به نبود بیمارستان و مشکلات درمانی مردم، گفت کمبود دارو پذیرفتنی نیست. و انتظار داریم که ترتیبی اتخاذ شود شهرستانهای فاقد بیمارستان در تخصیص و تقسیم سهم دارویی بصورت ویژه دیده شوند.

همچنین لیست کلیه اقلام دارویی کمیاب و نایاب شهرستان جهت رفع مشکل احصا شده و تحویل معاونت غذا و دارو شد ،  همچنین لیست  ۴۳۶ قلم داروی بیمه روستایی  که در داروخانه های تابعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید موجود باشد نیز به معاونت غذا و دارو جهت دستور تهیه و تامین تمام اقلام  تقدیم شد. 

دکتر مجرب نیز با اشاره به کمبودهای کشوری و سهمیه بندی دارویی اعلام نمود که سهمیه داروخانه طرف قرارداد شبکه روانسر را معادل سهمیه یک داروخانه شبانه روزی کرمانشاه محاسبه خواهند کرد که از سهمیه داروخانه های شبانه روزی شهرستانها بیشتر است. وی افزود امکان افزایش سهمیه تا حدی ممکن است، چراکه بیشتر از سقف تعیین شده سبب کاهش سهمیه سایر داروخانه ها خواهد شد .

وی همچنین صبح امروز طی تماس تلفنی با دکتر امینی خبر داد که موضوع را جهت در بررسی در هیات رئیسه دانشگاه مطرح کرده اند .
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید