اخبار

توضیحاتی در خصوص کمبود دارو در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان روانسر

توضیحاتی در خصوص کمبود دارو در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان روانسر 
بدینوسیله باستحضار مردم عزیز شهرستان روانسر میرساند :
در خصوص کمبود دارو و مخصوصا سرم و اخیرا آنتی بیوتیک هایی مثل آزیترومایسین ـ آموکسی سیلین و کوآموکسی کلاو و ...  لازم است به اطلاع برسانیم که این کمبودها عمدتا مربوط به داروهایی است که بصورت سراسری در کل کشور  کمبود دارند و یا مربوط به داروهایی است که براساس سهمیه به هر داروخانه،  تعدادی محدود و مشخص داده میشود، و با توجه به اینکه داروخانه طرف قرارد شبکه بتنهایی  داروخانه های ۵ مرکز شماره یک ودو روانسر و مراکز شاهو ـ نهرابی و حسن آباد را پوشش میدهد وحجم مراجعین این پنج مرکز بالاست. لذا داروهای سهمیه ای خیلی سریع تمام شده و این سهمیه کم ، کفاف کل نسخه های ماهیانه مراکز را نمی دهد. 
همچنین قابل ذکر است برای حل این مشکل و افزایش سهمیه داروخانه طرف قرارداد بارها با معاونت غذا ودارو استان مکاتبه شده  و پیگیری لازم در این  خصوص انجام شده  اما بدلیل کمبود دارو در کل سطح استان  و اولویت دادن به سهمیه داروخانه بیمارستانها،  افزایش سهمیه داروهای مشمول سهمیه بندی هنوز برای داروخانه دکتر نادری اعمال نشده است. و علیرغم مکاتبات متعدد با معاونت غذا و دارو اعلام شده که امکان افزایش سهمیه وجود ندارد.  لذا در این اوضاع و  با این سهمیه محدود و مساوی سایر داروخانه های سطح شهر قطعا بخشی از نسخ که شامل داروهای سهمیه ای هستند در داروخانه مراکز موجود نخواهد بود و بایستی  از سایر داروخانه های شهر تهیه شود . 
 هر داروخانه دیگری هم بجز داروخانه دکتر نادری اگر طرف قرارداد شبکه باشد تا زمانی که محدودیت سهمیه دارویی داشته باشد قادر به تامین کل نسخ دارویی نخواهد بود.  
و نیز برای داروهایی که مشمول سهمیه نیستند نیز بدلیل اینکه در شهرستان روانسر کل جمعیت تحت پوشش بیمه روستایی است.  لذا تنها تهیه ۴۳۶ قلم دارو برای داروخانه مراکز تعهد شده است و اقلام دارویی خارج از این ۴۳۶ قلم عملا باید از داروخانه های خارج از مراکز دولتی تهیه شود.  و از این لحاظ خیلی از اقلام دارویی مشمول تعهد داروخانه طرف قرارداد نبوده و  نیست.  
و اما موضوع آخر: در پایان سال ۱۴۰۰ مطالبات چندین ماهه و طلب مالی داروخانه طرف قرارداد وجود داشت که سر موعد مقرر پرداخت نشده بود که خوشبختانه با پیگیریهای مکرر و مداوم تیم مدیریتی شبکه روانسر، کل این مطالبات را لغایت پایان سال۱۴۰۰ تسویه نمودیم و توانستیم با جذب اعتبار لازم در اردیبهشت ماه این مشکل را برطرف نماییم.
 
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید