اخبار

برگزاری وبینار ستاد مدیریت کرونای معاونت بهداشتی دانشگاه

وبینار واکسیناسیون

♻️ وبینار ستاد مدیریت کرونای معاونت بهداشتی دانشگاه با موضوع واکسیناسیون  با حضور  دکتر شکیبا معاون بهداشتی، مدیران شبکه ها، معاونین و کارشناس مسئولان ستادی شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها برگزار شد .

💢دکتر شکیبا معاون بهداشتی:🔻🔻

 

🔹با توجه به ماهیت کرونا‌ تجمعات، مسافرت‌ ها، مراسم عزا و عروسی و عدم رعایت فاصله گذاری ها، عاملی برای شیوع بیشتر ویروس است. اما افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کنترل بیماری بسیارتاثیر گذار است.

 

🔹در بحث واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سرآمد بوده و رسیدن مجدد و حفظ این جایگاه نیازمند تلاش کادر بهداشت ،مراقبین سلامت و بهورزان می باشد.

 

🔹از مادران باردار، نوجوانان و جوانان گرامی تقاضامندم برای تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی مراجعه کنند و واکسن خود را دریافت نمایند، تا شاهد از دست دادن عزیزانمان بر اثر ابتلا به کرونا نباشیم.

 

🔹تزریق هر‌ دو نوبت واکسن کرونا‌ را جدی بگیرید، افرادی که دوز اول را تزریق کرده اند برای تزریق دوز دوم در موعد مقرر به مراکز تجمیعی مراجعه کنند زیرا تزریق یک دوز برای ایمنی زایی کافی نیست و ایمنی کامل نیازمند تزریق هر دو دوز است.

 

🔹حضور دانش آموزان در کلاس های آموزشی در مدارس منوط به تزریق واکسن می باشد و دانش آموزانی که واکسن کرونا تزریق نکنند در هر هفته نیاز است دو بار تست pcr با پرداخت هزینه انجام دهد که این مساله هزینه زیادی بر دوش والدین گذاشته خواهد شد.

 

🔹روسای شبکه های بهداشت شهرستانها، واکسیناسیون عزیزان روستایی را در اولویت کار قرار داده و نسبت به تزریق واکسن به صورت خانه به خانه هر چه سریعتر در روستاها اقدام نمایند.

 

🔹مراقبین سلامت نیز گروه سنی و جمعیت جوان را برای دریافت واکسن فراخوان کنند، نگرانی ما در معرض خطر بودن نوجوانان و جوانانی است که برای تزریق واکسن تعلل می کنند.

 

🔹افزایش پوشش واکسیناسیون زیر ۵۰ ساله ها می بایست در اسرع وقت انجام شود و مراقبین سلامت و بهورزان به صورت فعال فراخوان این گروه را جهت تزریق واکسن انجام دهند.

 

✔️۲۰ مهر ۱۴۰۰

۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید