اخبار

کارکنان ادارات شهرستان روانسر از نظر عوامل خطر بیماری های غیر واگیر بررسی می شوند

کارکنان ادارات شهرستان روانسر از نظر عوامل خطر بیماری های غیر واگیر بررسی می شوند

محمد ابراهیمی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت روانسر با اعلام این خبر افزود ؛ شبکه بهداشت و درمان روانسر بعنوان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مجری برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهرستان طرح بررسی عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر در بین کارکنان ادارات شهرستان روانسر را آغاز نموده است و بر این اساس تاکنون حدود 200 نفر از کارکنان ادارات آموزش و پرورش ، شبکه بهداشت ، راه و شهرسازی ، جهاد کشاورزی ، فرمانداری ، بخشداری مرکزی ، دامپزشکی ، مخابرات ، کمیته امداد و ... از نظر عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر نظیر دیابت ، فشار خون ، چاقی ، کم تحرکی ، مصرف دخانیات ، الگوی تغذیه و ... مورد پرسشگری قرار گرفته و سنجش های جسمی شامل سنجش قد ، وزن ، دور کمر ، اندازه گیری فشار خون و ... جهت آنان انجام گرفته است .

وی افزود در طول اجرای این طرح کارکنان بعد از پرسشگری بررسی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر ، الگوی تغذیه ، مصرف دخانیات و سایر عوامل و نیز اندازه گیری فشار خون و نمایه توده بدنی جهت انجام آزمایش قند و چربی خون به آزمایشگاه رفرانس شهرستان ( آزمایشگاه مرکز درجه یک ) ارجاع داده می شوند.

گفتنی است که بنا به گفته ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به شیوع بیمار یهای قلبی و عروقی و عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در جامعه و بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از این عوامل ، دانشگاه علوم پزشکی در یک اقدام گسترده و بی نظیر در سطح کشور ، عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در کارکنان سازمانها ، نهادها و ادارات کل استان کرمانشاه را بررسی می نماید . دکتر محمدرضا نیکبخت گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با این اقدام و آموزش مهارت خود ارزیابی کارکنان و نیز تشخیص زودرس و درمان عوامل خطر بیماری های غیر واگیر قصد دارد تا گام مهمی در ارتقای سطح سلامت جامعه بخصوص کارکنان ادارات و سازمانها بردارد.

دکتر نیکبخت افزود : پیش بینی می شود تا پایان سال جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر از کارکنان ادارات سطح استان از نظر عوامل خطر بیماری های غیرواگیر غربالگری شده و در پایان افراد نیازمند به دریافت خدمات درمانی جهت پیگیری و درمان به مراکز مربوطه ارجاع شوند

۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ۰۹:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید