اخبار

توصیه های "نوروزی" برای بیماران دیابتی

توصیه های "نوروزی" برای بیماران دیابتی

یک متخصص غدد به بیماران دیابتی هشدار داد که در تعطیلات نوروزی با توجه به افزایش دید و بازدیدها و مصرف اقلام خوراکی از بیماری خود غافل نشوند.

دکتر کارون شاه ابراهیمی در گفت و گو باخبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه با اشاره به تغییر برنامه غذایی در نوروز گفت: بطور معمول به خاطر افزایش دید و بازدیدها و استفاده از برخی اقلام خوراکی مانند آجیل و شیرینی برنامه غذایی افراد دچار تغییر می شود.

وی افزود: افرادی که دیابت دارند باید مراقب باشند تا در این شرایط وضعیت بیماری آنها بدتر نشود و در همین راستا توصیه می شود به طور منظم کنترل قند خود را در تعطیلات نوروز انجام دهند.

وی نسبت به مصرف زیاد آجیل و شیرینی برای بیماران دیابتی هشدار داد وافزود: مصرف این دو مواد غذایی میتواند چربی و قند خون را افزایش داده و مشکلاتی را برای بیماران دیابتی به وجود بیاورد و در همین راستا توصیه میشود بیش از یک مشت آجیل در طول روز مصرف نشود.

شاه ابراهیمی تصریح کرد:  مصرف شیرینی نیز بسیار باید محدود شده و نهایتا یک یا دو عدد شیرینی خشک کوچک در طول روز مصرف شود.

این متخصص غدد خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی در صورت مصرف آجیل و شیرینی باید حتما از میزان مصرف نان وبرنج در وعده های اصلی غذایی کم کنند.

وی در خصوص مصرف زیاد میوه هم هشدار داد وافزود: توصیه میشود هر بیمار دیابتی تنها سه تا چهار واحد (هر واحد به اندازه یک سیب یا پرتقال است) میوه مصرف کند.

شاه ابراهیمی بر انجام تحرک و ورزش در طول تعطیلات نوروز تاکید کرد وافزود: توصیه میشود بیماران با مشورت پزشک در طول تعطیلات نوروزی با توجه به افزایش استفاده از آجیل و شیرینی، مصرف انسولین خود را بالا ببرند.

وی افزود: در طول مسافرت نوروزی هم بیماران باید حتما دارو و یا انسولین خود را همراه داشته باشند تا در صورت نیاز مصرف کنند و نباید در این شرایط هم از وضعیت بیماری خود غافل شده و هر ماده خوراکی را به هر میزان مصرف کنند.


۵ فروردین ۱۳۹۸ ۰۹:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید