اخبار

آغاز به کار طرح کوهورت در شهرستان روانسر

آغاز به کار طرح کوهورت در شهرستان روانسر

معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: این برنامه در پنج استان کشور آغاز شده که شهرستان روانسر نیز یکی از مراکز در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح از سوی وزارت بهداشت و درمان می باشد.

دکتر 'فرید نجفی' افزود: هدف اصلی این طرح شناخت افراد در معرض خطر و شروع به پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن در میان این افراد است

وی همکاری بیشتر ادارات و ارگان های شهرستان را برای اجرای هر چه بهتر این طرح، خواستار شد.

1
** پوشش طرح کوهورت برای 17 هزار روانسری

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر نیز گفت: در این طرح جمعیت 17هزار نفری بالای 35 سال شهر و روستای شهرستان تحت پوشش قرار می گیرد که در این فرایند، بیماری های قابل پیشگیری مانند بیماری قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون، سرطان غربالگری و شناسایی می شوند و نتایج در یک سیستم الکترونیکی ثبت خواهد شد.

'ژیلا منوچهری' با بیان اینکه طرح کوهورت یک طرح مطالعاتی بسیار بزرگ بر روی جمعیت شهری است، اظهار کرد: برای نتیجه بهتر مطالعات مناطق شهری، روانسر را به 14 منطقه تقسیم کرده ایم و اولین منطقه شهری که در آن شروع به کار خواهیم کرد، منطقه صالح آباد است.

وی افزود: سایر مناطق شهری را در اولویت های بعدی مطالعات قرار خواهیم داد.

وی در مورد اجرای این طرح در روستاهای این شهرستان، گفت: برای اینکه مردم روستا دچار مشکل تردد نشوند و نیز اختلافی در نمونه های آماری ایجاد نشود، تیم های مجری طرح در روستاها مستقر و به صورت کاملا رایگان افراد را ویزیت و پرسشنامه هایی از آنها تهیه و نمونه گیری لازم به مرکز مطالعات انتقال داده می شود.

بر اساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت و درمان، در طرح کوهورت با یک بررسی ساده، افراد مستعد مورد شناسایی قرار گرفته و قبل از بیمار شدن آنان از بیماری و آسیب های احتمالی پیشگیری می شود.

شهرستان روانسر با 55 هزار نفر جمعیت و با زیرساخت های مناسبی که از نظر کشاورزی و گردشگری دارد، یکی از جذاب ترین نقاط استان بخصوص با داشتن سراب های متعدد و غار آبی قوری قلعه برای هر گردشگری محسوب می شود.

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید