اخبار

فراخوان، اطلاع رسانی عمومی و مشارکت در زمینه بسیج ملی کنترل فشار خون توسط کانونهای سلامت محلات کرمانشاه می شود

فراخوان، اطلاع رسانی عمومی و مشارکت در زمینه بسیج ملی  کنترل فشار خون توسط کانونهای سلامت محلات کرمانشاه می شود

 

   نشست  هم اندیشی دبیران وجانشین دبیران کانون سلامت محلات ، دفاتر تسهیل گری وشهرداران مناطق 8 گانه با موضوع بسیج ملی کنترل فشار خون توسط مرکز بهداشت شهرستان

کرمانشاه با مشارکت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی استان برگزار شد.

در این نشست بر فراخوان، اطلاع رسانی عمومی و مشارکت در زمینه بسیج ملی  کنترل فشار خون توسط کانونهای سلامت محلات کرمانشاه تاکید شد.

دکتر جوکار معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان  با اشاره به بسیج کنترل قشار خون وتاکید بر اهمیت موضوع گفت جمعیت هدف در این زمینه به اطلاع رسانی وسیع و همه جانبه نیازمند است که دراین راستا کمک و مشارکت کانونهای سلامت محلات بسیار اثر بخش خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه زمینه سنجش فشار خون برای عموم مردم فراهم شده است گفت درصورت امکان در محلات تا حد ممکن به مردم واصناف اطلاع رسانی نمایید و در این راه نیز مشارکت شهرداری مناطقاز اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه اقبالی کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان نقش فشار خون بالا در اقتصاد کشور را مطرح کرد.

وی گفت از کانونهای سلامت محلات انتظار داریم در امراطلاع رسانی وتبلیغات از ظرفیت فرهنگسراهای مراکز نیز بهره بگیرند.

همچنین در طرح کنترل فشار خون با همکاری و پشتیبانی نیروهای مورد نیازدر سطح ایستگاهها ومعابر پر رفت وآمد مانند پایانه ها ، میادین تره بار ، فروشگاههای شهر ، پارکها  و... این طرح در حال اجرا میباشد.

دکتر سمیعی رئیس اداره توسعه پایدار دبیرخانه تخصصی سلامت وامنیت غذایی استان نیز با تاکید بر اهمیت انتقال مطالب آموزشی  گفت سلامتی مردم به هم وابسته است و این مهم همکاری ومشارکت همگانی مردم را می طلبد چرا که عدم کنترل فشار خون  علاوه بر هزینه ها مالی مشکلات متعددی را نیز به دنبال خواهد داشت.

در خاتمه از شرکت  کنندگان در جلسه اندازه گیری و ثبت فشار خون به عمل آمد.
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید