اخبار

استاندار کرمانشاه : خوشبختانه با فعالیت خوب مسئولان این دانشگاه هم اکنون وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به بسیاری استان‌ها مطلوب‌تر است.

استاندار کرمانشاه : خوشبختانه با فعالیت خوب مسئولان این دانشگاه هم اکنون وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به بسیاری استان‌ها مطلوب‌تر است.

 

     به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، نخستین جلسه کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمانشاه به ریاست استاندار کرمانشاه و دبیری رییس دانشگاه علوم پزشکی توسط کار گروه سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات تدبیر استانداری با موضوع (( بسیج ملی کنترل فشار خون با شعار فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم )) برگزارشد.

استاندار کرمانشاه بر همکاری همه دستگاه‌های استان در راستای اجرای سند پیشگیرانه بیماری‌های غیرواگیر که با رویکرد کنترل فشار خون در دست اجرا است، تاکید کرد.

هوشنگ بازوند با اشاره به تدوین سند پیشگیرانه بیماری‌های غیرواگیر با رویکرد کنترل فشار خون توسط وزارت بهداشت، از اقدام ارزشمند این وزارتخانه تقدیر کرد و افزود: اجرایی شدن این سند در کشور موجب ارتقاء محسوس سلامت جامعه خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرای دقیق مفاد این سند در استان، گفت: اجرایی شدن این سند می‌تواند نگرانی مردم در رابطه با عارضه فشار خون را کاهش داده و بواسطه آموزش‌های داده شده از بروز این عارضه در نسل آینده پیشگیری کرده و موجب ارتقا و سلامت جامعه شود.

بازوند با بیان اینکه مجری اجرای این سند در استان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است، از این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های کارآمد کشور یاد کرد و افزود: خوشبختانه با فعالیت خوب مسئولان این دانشگاه هم اکنون وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به بسیاری استان‌ها مطلوب‌تر است.

استاندار کرمانشاه افزود: عملکرد این دانشگاه عمدتا در زمان بحران‌ها بصورت محسوس نمایان می‌شود و در زلزله استان شاهد عملکرد مطلوب دانشگاه بودیم که از تهدید زلزله فرصتی برای توسعه بخش بهداشت و درمان استان ساخت.

بازوند به جذب ۱۴۰ میلیارد تومانی اعتبارات غیردولتی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از بحران زلزله اشاره کرد و افزود: این امر نشان از توانایی مسئولان دانشگاه دارد که توانستند با این اعتبارات ظرفیت سازی خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی استان انجام دهند.

وی به عملکرد مطلوب این دانشگاه در حوزه جذب سرمایه‌های خارجی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه ساخت یک بیمارستان با سرمایه گذاری خارجی را دنبال می‌کند که ۱۲۰ میلیارد یورو موافقت اصولی آن را هم از وزارت اقتصاد گرفته‌اند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در اجرای سند پیشگیرانه بیماری‌های غیرواگیر در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند، گفت: امروز این موضوع به همه دستگاه‌های استان ابلاغ می‌شود، چرا که اجرای دقیق این طرح از اهمیت بالایی در ارتقا سلامت جامعه برخودار است .

 


۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید