اخبار

کارگاه مقدماتی "راه اندازی کسب و کار دانش بنیان در حوزه سلامت" در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی بوستان برگزار شد.

کارگاه مقدماتی "راه اندازی کسب و کار دانش بنیان در حوزه سلامت" در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی بوستان برگزار شد.
این کارگاه با همکاری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف آشنایی با مباحث و مفاهیم کسب و کار، مهارت‌های لازم برای ورود به عرصه کسب و کار و ارایه راه حل هایی برای مقابله با چالش های پیش روی این کسب و کارها، با حضور بیش از 100 نفر از اعضای هیات علمی و اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فناوران و شرکت های فعال در حوزه سلامت در سطح کلان منطقه 3 آمایشی (دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان، کرمانشاه، کردستان،‌ ایلام و اسد آباد) برگزار شد.

در این کارگاه دکتر وطن پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت متبوع، دکتر علیزاده مدیر گروه سیاست‌گذاری دفتر و آقای مهندس سلیمی، نماینده کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان مدرسان کارگاه حضور داشتند.

رسانه جدید

در ابتدای مراسم، دکتر محمودرضا مرادی ریاست کلان منطقه ۳، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، سیر رشد و حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه های نسل سوم و اهمیت نقش آفرینی دانشگاه ها در حوزه کارآفرینی را تشریح نموده و حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توسعه فناوری را اعلام داشتند. در ادامه جناب آقای دکتر وطن پور مفاهیمی در خصوص موضوع فناوری و همچنین برنامه های توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت مطرح نمود. ایشان با برشمردن مشکلات و چالش های فناوری و ذکر مثال های موفقی از فناوران که با تلاش ها و پیگیری های خود توانسته اند ایده محوریشان را به ثمر رسانده و تجاری سازی نمایند بر این نکته تاکید نمودند که فناوری همواره با چالش ها و پیچیدگی های خاصی همراه است که فناور می‌بایست با جدیت و روحیه خستگی ناپذیر خود در این مسیر دشوار قدم بردارد و با مشکلات و مسائل احتمالی مقابله کند. ایشان در ادامه ابراز داشتند دفتر توسعه فناوری وزارت نیز همواره در این مسیر از فناوران حمایت می‌نماید و در این راستا رایزنی‌های متعددی با معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان جهت مجوز دانش بنیانی این شرکت ها در حوزه سلامت داشته اند.در قسمت پایانی بخش اول کارگاه، مهندس سلیمی فرَآیندهای ثبت نام، ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها جهت دریافت مجوز دانش بنیانی و تاسیس شرکت دانش بنیان را ارایه نموده و همچنین ساز و کارهای حمایت از شرکت های دانش بنیان را برای حاضرین بیان داشت.

23423

234234

در بخش دوم کارگاه، دکتر ورمیرا مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به طور مختصر گزارشی از وضعیت مدیریت فناوری دانشگاه، برنامه های توسعه ای مدیریت فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان را شرح نمود. سپس مهندس پاکروش نماینده اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فرآیندهای اداره کل تجهیزات پزشکی در توسعه فناوری را بیان نمود. آخرین سخنران برنامه آقای دکتر علیزاده بودند که به تشریح کامل مدل کسب و کار پرداختند و در این میان به پرسش های حاضرین نیز پاسخ دادند. در بخش پایانی کارگاه، پنل تخصصی برگزار شد و حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مرتبط پرداختند و به پرسش های آنها پاسخ داده شد.

 

234234

 

فایل های آموزشی ارائه شده در کارگاه

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید