اخبار

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود

بیست و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه گفت: این جشنواره در شش حوزه ادبی ، هنری، آوایی، معارف قرآنی ، پژوهشی و فن آوری برگزار می شود.

دکتر محمدرضا غلامی اعلام کرد: کلیه شرکت کنندگان می توانند جهت دریافت منابع و ثبت نام در جشنواره از روز شنبه 97/9/10 از طریق سامانه  http://quran.behdasht.gov.ir  اقدام کنند.

وی اظهار داشت: حوزه ادبی این جشنواره شامل: شعر، داستان نویسی ، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه خوشنویسی ، معرق و منبت ، عکاسی ، تذهیب ، فیلم کوتاه ، نقاشی ، طراحی پوستر ،تئاتر صحنه، کمیک استریپ را از جمله قسمتهای حوزه هنری برشمرد.

دکتر غلامی اعلام کرد: قرائت به روشهای تحقیق و ترتیل ، حفظ 1 ، 3 ، 5 ، 10 ، 15 و 20 جزء پیوسته ، حفظ سوره های نباء تا انتهای سوره فجر با ترجمه ، حفظ کل قرآن ، ترجمه خوانی ،اذان ، دعا و مناجات خوانی ، آیین سخنوری ، همخوانی و تواشیح را از جمله بخش های حوزه آوایی است.

وی عنوان کرد: حوزه معارف قرآنی از بخش های مختلف آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) ، مفاهیم نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، ترجمه و تفسیر قرآن ، سیره معصومین (ع) ، حفظ موضوعی قرآن کریم ، احکام ، پرسمان قرآنی ، سبک زندگی قرآنی تشکیل شده است.

دکتر غلامی اظهار داشت: حوزه پژوهشی شامل: مقاله نویسی ، تألیف و ترجمه کتاب ، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتابو حوزه فن آوری نیز شامل تولید اپلیکیشن و ربات و کانالهای مجازی قرآنی است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه در خصوص امتیاز دهی به اساتید دانشگاه گفت: شرکت هریک از اساتید یا اعضای هیئت علمی در جشنواره 1/5 امتیاز فرهنگی ، راه یابی به مرحله کشوری 3 امتیاز فرهنگی دارد و به نفرات برگزیده اول تا سوم کشوری در هر بخش 5 امتیاز فرهنگی و اعزام به سفر زیارتی مشهد مقدس تعلق خواهد گرفت.

دکتر غلامی امتیازات بخش کارکنان را تشریح کرد و گفت: در صورت ثبت نام هر یک از کارکنان در یکی از بخش های جشنواره 6 امتیاز دوره آموزشی ، برگزیده کشوری 12 امتیاز ، کسب رتبه های اول تا سوم کشوری 16 امتیاز آموزشی تعلق می گیرد و به نفرات برگزیده اول تا سوم دانشگاهی ، کشوری و ملی جوایز نقدی اهدا می شود.

وی در خصوص امتیازات دانشجویان نیز گفت: در صورتی که هر یک از دانشجویان در یکی از بخش های جشنواره موفق به کسب حد نصاب امتیاز لازم شوند از امتیاز 3 ماه استفاده از بن غذای رایگان و 3 نمره ی درس تربیت بدنی برخوردار می شوند و درصورت معرفی دانشجو به عنوان برگزیده کشوری یک سال استفاده از بن غذای رایگان و 5 نمره درسی به همراه هدایای نفیس به وی تعلق خواهد گرفت.

دکتر غلامی افزود: به دانشجویان برگزیده اول تا سوم مرحله کشوری ، دانشگاهی در هربخش جوایز نقدی اهدا می شود و نفرات برگزیده اول تا سوم کشوری در تمای رشته ها به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به مرکز قرآن و عترت واقع در ساختمان شماره 2 دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و یا با شماره تلفن 38367395-083 تماس حاصل نمایند. 

 

55


۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید