اخبار

برگزاری همایش جوانی بالندگی و جوانی جمعیت در روانسر

برگزاری همایش جوانی بالندگی و جوانی جمعیت در روانسر

بمناسبت هفته مل یجمعیت در تاریخ 6/3/95 همایش جوانی بالندگی و جوانی جمعیت در سالن ارشاد روانسر برگزار گردید

بب
ببب
بب
بب
بلب

       

ماموستا ملا عبدالله غفوری در همایش پویای ، بالندگی و جوانی جمعیت که در محل مجتمع فرهنگی هنری توحید روانسر برگزار شد افزود: بزرگان دین وظایف بسیار خطیر و مهمی در امر سلامت جامعه و هدایت خانواده دارند و باید با تعقل ، تفکر و تدبر در این مسیر گام بردارند.

وی با تاکید بر سالم سازی جامعه تصریح کرد: دین مبین اسلام بر ازدواج سهل و آسان تاکید کرده و در سوره طلاق نیز انجام عمل طلاق بین زوجین نفی شده است.

امام جمعه روانسر اظهار داشت: ایمان و اخلاق موجب تحکیم بنیان خانواده است و هدف اساسی دین مبین اسلام نیز تربیت انسانها و تامین سعادت در تمامی ابعاد وجودی و مراحل زندگی است. 

ماموستا غفوری گفت: ازدواج در فرهنگ اسلامی، پیوندی مقدس است که سبب حفظ دین و ایجاد مودت و رحمت می شود و جوانان باید نسبت به امر ازدواج حساسیت بیشتری نشان دهند و خانواده ها نباید شرایط برای ازدواج جوانان را سخت بگیرند

فرماندار روانسر نیز گفت: هر کشوری که بخواهد به رشد و بالندگی و پیشرفت برسد باید بر توانایی های ذهنی و علمی کشور اتکا کند و این همان داشتن جمعیتی پویا و سالم است.

حسین ویسمرادی تاکید کرد: باید جمعیت کشور را جوان نگه داریم و برای این نسل برنامه ریزی مدون داشته باشیم  تا شاهد رشد و ترقی و توسعه در کشور باشیم.

وی افزود: ازدواج یک امر دینی و یک ارزش اجتماعی است که متاسفانه در چند سال گذشته به انحراف رفته و جایگاهی را که در فرهنگی دینی و ملی  ما دارد از دست داده است.

فرماندار روانسر اظهار داشت: سن ازدواج در بین پسران روانسری به بیش از 29  سال و در دختران به بیش از 24 سال رسیده که این وضعیت بالاتر از میانگین کشوری است و بسیار نگران کننده است.

ویسمرادی اضافه کرد: در سال 93 تعداد 513 مورد ازدواج در شهرستان روانسر ثبت شده که این آمار در سال 94 به 420 مورد رسیده و 93 مورد کاهش داشته است.

وی گفت: خانواده ها باید در تشخیص و انتخاب زوج و زوجه بسیار دقت  و مسئولین نیز در تامین نیازهای این جوانان تلاش کنند.

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید