اخبار

پیام دکتر فریدون نوری سرپرست شبکه بهداشت روانسر بمناسبت هفته سلامت 1395

پیام دکتر فریدون نوری سرپرست شبکه بهداشت روانسر بمناسبت هفته سلامت 1395

هفته سلامت یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال با عنوان  غلبه بر دیابت با  اقدام و عمل  برگزار می شود.

 
یی

 دکتر نوری سرپرست شبکه بهداشت  روانسر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت و تشکر از دست اندرکاران عرصه سلامت، اظهار کرد: ارتقاء سلامت و افزایش امید به زندگی حاصل تلاش‌ها و همکاری‌های دستگاه‌ها و ادارات است .

ایشان با اینکه هفته سلامت  فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید شود. از طرفی این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم، بازتوانی مضاعف و درقالب برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاهها ی مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

به همین منظور و براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفته سلامت 95 از یکم لغایت هفتم اردیبهشت با شعار« غلبه بر دیابت  نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: گرامی‌داشت روز جهانی بهداشت در سراسر جهان در 18 اسفندماه هر ساله با یک شعار واحد آغاز شده و برنامه‌های آن نیز پیرامون این شعار اجرا می‌شود.

 دکتر نوری به عوامل تعیین‌کننده سلامت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: عوامل ژنتیکی، محیطی، شیوه های زندگی مردم و ... از جمله عوامل تعیین‌کننده سلامت است.

 وی در پایان به اهم برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان روانسر  اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 50 برنامه مختلف  در ستاد و مراکز پنجگانه و همچنین 31 خانه بهداشت به مناسبت هفته سلامت در شهرستان روانسر برگزار می‌شود.

وی ارتقای آگاهی مردم درباره افزایش شیوع دیابت و چگونگی پیشگیری از این بیماری، تشخیص، درمان و مراقبت از افراد مبتلا به آن را از جمله اهداف برنامه های هفته سلامت در شهرستان روانسر  برشمرد.

وی اضافه کرد: این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است و می توان با سبک زندگی درست از جمله تغذیه سالم و فعالیت بدنی از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

وی شیوع و مرگ و میر ناشی از دیابت در کشورهای در حال توسعه را بالا خواند و گفت: در ایران دیابت مقام دوم را پس از حوادث رانندگی در قطع عضو دارد.

 

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید