اخبار

همایش منطقه ای جامعه ایمن به میزبانی شهرستان روانسر برگزار گردید

همایش منطقه ای جامعه ایمن به میزبانی شهرستان روانسر برگزار گردید

 

همایش منطقه ای جامعه ایمن  صبح امروز 94/12/25 در سالن جلسات فرمانداری روانسر به میزبانی شبکه بهداشت و درمان روانسر  برگزار شد .

این همایش که به مناسبت پیشگیری از حوادث رانندگی در ایام نوروز و با حضور ادارات  ونهادهای شهرستان های  اورامانات و کارشناسان جامعه ایمن  سایر شهرستان های استان  در روانسر برگزار شد .

دکتر فریدون نوری  ضمن خیر مقدم وتبریک فرا رسیدن سال نو  به مهمانان افزودند: هدف از اجرای طرح جامعه ایمن به حداقل رساندن و حتی به صفر رسیدن اتفاقات ، حوادث و آسیب هایی است که در جامعه رخ می دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر نیز گفت: جامعه ایمن جامعه ای است که بر اساس پیشگیری از حوادث با مشارکت مردمی و با دخالت مسئولین محلی و با همکاری بین بخشی پایه ریزی می گردد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از سوانح و حوادث و سلامت و رفاه شهروندان هدف اصلی اجرای طرح جامعه ایمن است اضافه کرد: کاهش تعداد سوانح و حوادث ، کاهش میزان مرگ و میر ، کاهش معلولیتهای ناشی از سوانح و حوادث و ارتقای سطح سلامت و افزایش امید به زندگی از دیگر اهداف اجرای طرح جامعه ایمن است.

دکتر حسین بیگلری در همایش منطقه ای جامعه ایمن که به مناسبت پیشگیری از حوادث نوروززی  و با حضور ادارات و نهادهای شهرستان های منطقه اورامانات در روانسر برگزار شد افزود: خانواده ها مهمترین نها تاثیر گذار در مقوله آموزش هستند.

وی تاکید کرد: مشارکت همگانی برای اطلاع رسانی تاثیرگذار بسیار مهم و ضروری است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اضافه کرد: فوت ناشی از حوادث ترافیکی در استان کرمانشاه در سالهای 92 و 93 در صدر دیگر حوادث غرق شدگی ، برق گرفتگی ،گازگرفتگی و سوختگی است.

بیگلری گفت: بر پایه  آمارهای پزشکی قانونی در سالهای 92 و 93  بر اثر حوادث ترافیکی تعداد 993   نفر فوت و 20 هزار و 545 نفر مصدوم شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح "جامعه ایمن"  از سال 1384 در استان، گفت: این طرح از همان سال بصورت پایلوت ابتدا درشهرستان سنقروکلیایی به اجرا درآمد و در حال حاضر اجرای آن در هشت شهرستان استان ادامه دارد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود:  در این طرح آموزش‌ها و برنامه و راهکارهای موثر در جهت پیشگیری و کاهش تلفات حوادث و بویژه حوادث ترافیکی دنبال و اجرایی می‌شود

 

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: اعتبارات امسال حوزه راه این شهرستان نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

 

حسین ویسمرادی افزود: برای اجرای شش طرح در حوزه راه و حمل و نقل این شهرستان هفت میلیارد و 900 میلیون ریال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: به منظور توسعه، تعریض و بهسازی آسفالت محور حسن آباد به روانسر به طول هشت کیلومتر و محور روانسر به سه راهی بیاشوش (تقاطع پاوه – جوانرود – روانسر ) بیش از 66 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن در محور روانسر – حسن آباد به طول هشت کیلومتر در  مراحل پایانی است.

 فرماندار روانسر تصریح کرد: به منظور تردد ایمن و کاهش تصادف، محورهای مواصلاتی شهرستان روانسر این اعتبارات اختصاص یافته است.

ویسمرادی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان روانسر در ورودی منطقه اورامانات و توریستی بودن این منطقه و همچنین حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان توسعه و بهسازی راهها در دستور کار قرار گرفته است

گفتنی است طرح جامعه ایمن برای اولین بار در سال 75 در کشور اجرایی شد.

ت
تن
ب
لب .

 

 

اتن
45
ل
ال
ات
45
ب
ی

۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید