اخبار

سلامتی با کاهش مصرف قند ، نمک و روغن

سلامتی با کاهش مصرف  قند ، نمک و روغن

سلامتی با کاهش مصرف  قند ، نمک و روغن

باکاهش مصرف چربی و نمک ازبیماریهای قلبی – عروقی پیشگیری کنیم .

 

عوامل زیادی در بروز بیماریهای قلبی عروقی موثرند که از مهمترین آنها می توان اختلال در چربیهای خون ، فشارخون بالا ،چاقی ، کم تحرکی ، رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد چربی و روغن و مواد قندی رانام برد.مصرف زیاد چربی وروغن در برنامه غذایی علاوه بر اینکه خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی راافزایش می دهد باافزایش دریافت کالری که در بدن بصورت چربی ذخیره میشود، درنهایت اضافه وزن و چاقی را به دنبال دارد .اضافه وزن و چاقی زمینه رابرای ابتلا به سایر بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت و انواع سرطان ها فراهم می کند.کاهش مصرف روغن و چربی و استفاده درست از روغنها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلابه این بیماریها دارد.

بارعایت نکات زیر در مصرف مواد قندی ، نمک و چربی می توانید ازابتلابه بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری کنید:

مصرف فست فودها ازجمله سوسیس ، کالباس و پیتزارابه حداقل برسانید.

غذای چرب و سرخ شده مصرف نکنید.بجای سرخ کردن غذابهتراست آنرابصورت آب پز ، تنوری ، بخارپز یا کبابی مصرف شوند.پنیرخامه ای مملوازچربی است بجای آن از پنیر کم چرب و کم نمک استفاده کنید.

مصرف بیش از حد قند و شکر و بطور کلی مواد قندی و شیرین باعث افزایش فشارخون و اضافه وزن میشود که هر دو از عوامل ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی هستند.

برای طعم دادن به غذاها به جای نمک زیاد از چاشنیهایی مانند سرکه ، ابلیمو ، سیر و سیزی های معطر استفاده کنید ودر هنگام مصرف انواع گوشت ( سفید یا قرمز ) تمام چربی ها های قابل رویت آن را قبل از طبخ جدا کرده و دور بریزید .

به جای سس های چرب سالاد از روغن زیتون ، ابلیمو و سبزی های معطر استفاده کنید و تا حد امکان از مصرف غذاهای صنعتی ( غذاهای آماده و کنسروی ) که نمک زیادی دارند خودداری نمایید .

۱۲ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید