اخبار

گزارش تصویری افتتاح مرکز کوهورت در شهرستان روانسر با حضور معاونت محترم وزیر بهداشت

گزارش تصویری افتتاح مرکز کوهورت در شهرستان روانسر با حضور معاونت محترم وزیر بهداشت

این مرکز با حضور معاون وزیر بهداشت و مسئولین استان در شبکه بهداشت روانسر راه اندازی شد.

 

این مرکز با حضور دکتر ملک زاده معاون مزیر بهداشت،  دکتر پوست چی ،دکتر نجفی معاون ریاست دانشگاه ،  و اعضای تیم کوهورت استان کرمانشاه ، دکتر حاتمی معاونت توسعه  استانداری کرمانشاه ، دکتر منوچهری نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی ،امام جمعه ، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان رسما آغاز به کار کرد.

دکتر رضا ملک زاده ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی امروز در نشست کوهورت در روانسر گفت: یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت پیشگیری از بیماری است


وی در ادامه افزود : فشارخون بالا مهمترین مشکل درمان بیماران قلبی عروقی، سرطان، کلیوی و کبدی است که 80 درصد مرگ و میرهای جامعه  ناشی از بیماریهای مزمن است

دکتر رضا ملک زاده افزود :آموزش به مردم برای اصلاح شیوه زندگی موجب از بین رفتن ریسک فاکتورهای بیماری های قلبی و عروقی و در نتیجه پیشگیری می شود.
دکتر ملک‌زاده مهمترین دستاورد نظام سلامت را افزایش امید به زندگی به میزان 22 سال با وجود جنگ، زلزله و حوادث مختلف عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با جرای مطالعات کوهورت امید به زندگی در بدو تولد را به 80 سال برسانیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت  بهداشت همچنین افزود:برنامه ما در طرح کوهورت ،مطالعه در ده نقطه کشور در افراد بالای 35 سال است که یکی از آنها، شهرستان روانسر می باشد که با یک بررسی ساده، افراد مستعد را شناسایی کرده و قبل از بیمار شدن افراد،ازبیماری و آسیب آنها جلوگیری می کنیم که یک رویکرد سلامت محور است.

دکتر ملک زاده در ادامه یادآور شد: این برنامه 5  ساله است که اگر آن را اجرا کنیم می توانیم یک الگو ارائه دهیم ودر آینده در نظام شبکه های بهداشتی برای آن برنامه ریزی کنیم که این ،باصرفه ترین سرمایه گزاری برای سلامت محسوب می شود.

دکتر نجفی معاونت تحقیقات دانشگاه نیز  در این مراسم با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مطالعه آینده نگر مبتنی بر جمعیت در استان انجام نشده است افتتاح این مرکز را گامی مهم برای غنی و پربارتر شدن تحقیقات اساتیدعلوم پزشکی در کرمانشاه دانست.

ن
ی
ث
ا
ف
ق
ب

 

 

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۲۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید