اخبار

برگزاری همایش یکروزه اعتیاد و خانواده در شهرستان روانسر

برگزاری همایش یکروزه اعتیاد و خانواده  در شهرستان روانسر

روز یکشنبه مورخ 92/12/4 همایشی با عنوان اعتیاد و خانواده به همکاری بهزیستی و شبکه بهداشت  و درمان و آموزش و پرورش روانسر در تالار وحدت روانسر برگزار گردید

در ابتدا خانم دکتر منوچهری سرپرست شبکه بهداشت روانسر ضمن خیر مقدم به مهمانان و حاظرین در همایش   مطالبی راجب اعتیاد و ایدز عنوان کردند و افزودند پدیده شوم اعتیاد باعث ازهم پاشیدگی ، طلاق وبه انحراف کشیدن شیوه زندگی جوانان ونوجوانان وایجاد و گسترش بیماریهای عفونی مانند هپاتیت سل ،ایدز،عوارض جسمی روحی ،ضررهای اقتصادی عمده و مشکلات اجتماعی طلاق جرم ، جنایت و مرگ و میر می شود . در ادامه افزود: امروزه بحث اعتیاد فقط به معنی به مصرف تریاک و هروئین نیست بلکه متاسفآ در آزماشگاه های زیرزمینی و با ترکیب مواد شیمایی وغیرمجاز هرروزه مواد مخدر جدیدتری درست شده و اقشاربیشتری از جامعه را از جمله جوانان و نوجوانان را در گرداب خود غرق می کند . وی تصریح کرد: بیماری HIV بعنوان یک معضل اجتماعی در سطح کشور و بخصوص در استان کرمانشاه مشهود و واضح است منوچهری در ادامه ابراز نگرانی کرد جمعیت استان کرمانشاه 3% جمعیت کل کشور است واین در حالی است که جمعیت بیماران HIV مثبت استان 12% کل بیماران HIV مثبت کشور میباشد .

ا
ا
ا
وی فقدان دسترسی به آموزش و خدمات پیشگیری را یکی از عوامل اصلی گسترش بیماری دانست . وی راههای پیشگیری از بیماری را استفاده نکردن از وسایل برنده ،خون و فراوردهای خونی عنوان کرد و همچنین افزود:از طریق مادر مبتلا در حین زایمان و شیردهی فرد مبتلا خواهد شد . دکتر منوچهری مهمترین راه تشخیص بیماری را آزمایش خون عنوان کرد و افزود: انگ و تبعیض مانع دسترسی افراد به خدمات پیشگیری و درمانHIV ایدز میشود و با تقویت عزت نفس و مهارتهای زندگی درجوانان آنان را در برابر این بیماری مهلک مصون سازیم  .

در ادامه دکتر مجید درویشی به ایراد سخنرانی  و فرمودند  هدف از سیاست مبارزه با اعتیاد پیشگیری از تقاضا و عرضه و آموزش به افراد و کسانی است که در مافیای اعتیاد قرار گرفته اند. درویشی افزود : اعتیاد یک پدیده ی چند عاملی است و تمامی جوانب از جمله خانواده،تربیت،روان،شخصیت فرد را درگیر خود می سازد و عواملی بسیاری در شکل گیری اعتیاد نقش دارند باید همه این عوامل شناخته شوند که یکی از مهمترین این عوامل خانوده است چرا که خانواده مهمترین و اساسی ترین رکن در تربیت کودک می باشد پس پیشگیری از اعتیاد از خانواده هر فرد شروع می شود. وی تصریح کرد: در هر خانواده ای یک سری تعاملات و کنش ها و واکنش های بین افراد خانواده وجود دارد که کودکان در مورد این نحوه رفتار بزرگ تر ها را قضاوت می کنند و حرفی نمیزنند و به اصطلاح  آنها را داوران خاموش رفتار می گویند.

درویشی خاطر نشان کرد: امروزه سازمان بهداشت جهانی انسان را در چهار بعد می بیند ابعاد زیستی- روانی- اجتماعی و معنویت .جدای از این چهار بعد نمیتوان انسان را توصیف کرد .پس هر گاه به یکی از این ابعاد آسیب و صدمه ای وارد شود سلامت عمومی فرد خدشه دار می شود و در معرض نابهنجاری ها و مشکلات زیادی قرار می گیرد .

در پایان نیز دو تن از معتادان گمنام بهبود یافته به عواقب و عوارض اعتیاد و دعوت مردم به دوری از سیگار و مواد مخدر و ابراز پشیمانی و ندامت از گذشته مطالبی را عنوان نمودند که با تشویق  حاظرین در همایش مواجهه شدند

۵ اسفند ۱۳۹۲ ۰۹:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید